pondělí 13. srpna 2012

Platón je mi zhola k prdu

Jsem toho názoru, že studentům gymnázií (ale i dalších středních škol) by prospělo, kdyby se v hodinách dověděli více z psychologie než z názorů dva tisíce let mrtvých myslitelů starého Řecka. Osobně bych teď více ocenila informace o tom, jak se projevují deprese a jak se v takovém případě má chovat člověk blízký, než když vím, jaké názory měla kyrénská škola. Prostě více takové té psychopatologie, méně planých keců. Tímto se omlouvám všem filozofům, ale mně osobně jsou aktuálně názory pana Platóna zhola k prdu.

Ocenila bych už na střední typologii poruch osobnosti. Učili jsme se ji na vysoké a myslím, že je to něco, co by každý člověk měl vědět.

Stejně tak ty deprese, možná i něco málo z problematiky sebevražd (jen tak okrajově, pojí se to s depresemi).

Problematika alkoholismu a souvisejících jevů (např. bezdomovectví) by taky nebyla marná. Alkoholismus je totiž velice pestrý a někdy ani nevíte, že člověk, kterého máte před sebou je závislý na alkoholu.

Googlení mi nevadí. V případě depresí se weby naštěstí celkem shodnou. Jen si ještě dobře pamatuju, že jsem si nad filozofií říkala: "Proboha, na co mi to bude?" a nad zápisky z hodin se provokativně skví nadpis: "Filozofy k lopatě!". Jo, vlastně jo. Využila jsem filozofii. Když jsem chtěla zamachrovat. Ale tu psychologii bych využila víc. A nebudu v tom sama.

Žádné komentáře: