sobota 11. srpna 2012

Plackové hody

Přiznám se, že se mi vůbec nechtělo jít. Od rána pršelo a bylo tu zprvu celých a pak dokonce necelých 13°C. Nakonec ale pršet přestalo a teplota se vyhoupla pár (doslova) desetinek nad třináctku. A pak mě taky vyhnala zvědavost. Co to asi je, když o tom všichni mluví?
Přesto, že nebeská byrokracie asi popletla žádost o pěkné počasí, takže přestalo pršet až kolem třetí hodiny, bylo kolem čtvrté na lavičkách (hlavně těch krytých) už docela hojně lidí. Kupodivu nekryté lavičky stihly za hodinu uschnout.
Na placky padlo 350 kg brambor, které z části darovalo místní zemědělské družstvo. Předpokládám, že vejce zčásti dodaly místní slepice.
Nejvíc mě dostala tombola s losem za 5 Kč. Nevím, kdy jsem to viděla naposled, ale asi to bylo v době, kdy jsem chodila na první stupeň ZŠ. Mám jich v kapse víc než 10. Samozřejmě těch nevýherních. Vyhrála jsem na dva - na 177 poukázku na wellness měření (prý voda v těle, svaly, fyzická kondice, minerály v kostech atd.) a na 207 kšiltovku Radegast. Aspoň víme, kdo byl sponzorem :-) Tedy spíš jedním z mnoha sponzorů, protože těch bylo snad padesát. Koukala jsem a ceny měli pěkné, viděla jsem badminton, bonboniéry, krmení pro psy, hračky pro děti, koláče, každý ze sponzorů dal něco a myslím, že pestrost cen tomu nijak neuškodila, spíš naopak.
Mimo placků byly k mání klobásy, koláče a sladkosti, z pití pak tvrdý alkohol všech barev (sorry, poznám akorát mentolový likér, ale fernet tam asi taky byl), pivo (jaké, to není třeba zmiňovat) a nealko mnoha druhů (kdy jsem naposled měla čepovanou kofolu?). Děti si zkoušely kolo štěstí nebo hrály fotbal. Jakási kapela vyhrávala k tanci i poslechu, ale nějak jsem nezjistila, kdo to vlastně byl. (edit 12. 8.: Byl to Šajtar)
Škoda té zimy. Jinak to bylo docela fajn.

Žádné komentáře: