pondělí 6. srpna 2012

Cestovat je někdy sranda

Aby bylo jasno. Obvykle nemám s ČSAD Frýdek-Místek problém. Ba naopak. Mockrát mě bezpečně dovezlo do Paskova a následně zpátky, ve třicetistupňovém vedru i v patnáctistupňovém mrazu. Až dneska jsem si s nimi užila měrou vrchovatou.

Začalo to ráno, když mi v autobuse z Morávky do Frýdku řidič velmi pravděpodobně nedal jízdenku. Vím, že mi vrátil drobné, ale ten lístek jsem fakt nikde neviděla. Vzhledem k tomu, že v Ostravě jsou měsíčníky na období, ne na kredit, tak mi to došlo celkem pozdě a už jsem se jenom modlila, aby nejel revizor. Tohle bych mu nikdy nedokázala.

Cestou zpátky to bylo ještě pikantnější. Lidi si dříve dost stěžovali, že autobusy často přijíždějí s předstihem. Když se podíváte, jak jedou, tak se ani není co divit. Pokud na zastávce nikdo nestojí, tak ji projedou, čímž ušetří na jedné zastávce minimálně půlminutu. Moc nechybělo, a tenhle jejich zvyk se mi stal odpoledne osudným. Mimochodem, ČSAD si výtky cestujících vzalo k srdci, a tak autobusy z Morávky i přes projíždění zastávek dojíždějí do Paskova docela často se sekyrou, a to klidně i deset minut.

No ale jak to dneska bylo v Dobré u VÚHŽ*. Čekám tak na autobus, stojím pod pergolou s jízdními řády, která má asi zastupovat klasickou boudu a hle - zelená příšera se blíží k zastávce. I přejdu na začátek pergoly do směru jízdy, aby mě šofér viděl - a když zvednu hlavu, zjišťuju, že autobus má sice napsáno na předku "Morávka Lipové", ale že už mě prakticky míjí, pořád jede v jízdním pruhu a navíc si to stále švihá oněch pověstných padesát! Vyjeveně koukám a už v duchu uvažuju, kdy jede další - za hodinu nebo dokonce za víc? Teprve až mě autobus míjel, řidiči došlo, že teda asi na té zastávce čekám na autobus a začal docela prudce brzdit. Brzdy měl dobré, zastavil asi patnáct, dvacet metrů za boudou. Přemýšlím, kdo udělal chybu, jestli se zastávka nachází někde jinde (označník je na té boudě), nebo jestli jsem nebyla dostatečně vidět (mám příště skákat "jumping jacks"?). No ale každopádně jsem byla ráda v cíli své cesty, protože dneska jsem si s hromadnou dopravou fakt užila.

*VÚHŽ = Výzkumný ústav hutnictví železa

Žádné komentáře: