pondělí 20. srpna 2012

Buď připraven - na smrt?!

Slyšela jsem o jedné táborové události, která mi od té doby vrtá hlavou. V rámci "myšlenkových základů" se s dětmi bavíme i o významu slibu, hesla, zákona, denního příkazu. Při té příležitosti jsem se doslechla, že kdosi tvrdil třináctiletým skautkám, že mají být připravené nejen do školy a pomáhat vlasti i bližním, jak stojí ve slibu, ale že mají být také připravené na smrt. Těm holkám je třináct. Kolik z nich má nějakou zkušenost se smrtí ve svém bezprostředním okolí? A kolik z nich by napadlo spojit si to zrovna se skautským heslem?
Mě by to dokonce nenapadlo ani teď, a to je mi bez pár hodin dvakrát tolik co jim a mám za sebou v posledních třech letech opravdu leccos, ani tak ale nevidím v "Buď připraven!", že bych měla být připravena na smrt. I když si připadám, že jsem s ní smířená asi o něco víc než mnoho mých vrstevníků, připravená se na ni teda necítím. Dokonce ani se svými zkušenostmi, kdy ta s kosou ve skupině mých přátel sekla opravdu jen těsně vedle, nevidím ve skautském hesle nic jiného než to, co je ve slibu. Buď připraven pomáhat duší i tělem.
Chtít po třináctiletých dětech, aby byly připravené na smrt? Dejte mi svátek... 

Žádné komentáře: