neděle 4. srpna 2013

Co se člověku honí hlavou týden před státnicemi

Nedokázala jsem z toho udělat příspěvek ve větách, takže aspoň v odrážkách - co se honí hlavou člověku týden před státnicemi.

-  že takovou hromadu učiva nemůžu zvládnout. Vzpomenu si na maturitu, kdy jsem se byla (dnes už nechápu jak) schopná naučit všechny požadované filozofy, z jejichž děl jsem nechápala a dodnes nechápu ani hú, abych si vytáhla jednu z 5 otázek, kde filozofie nebyla. ZSV byl patrně jediný předmět, z kterého mě doopravdy mohli vyrazit. Zdá se mi, že tehdy toho bylo mnohem více a přesto jsem to nějak dala dohromady, takže nejspíš zvládnu i tohle. A třeba budu mít stejné štěstí.

- že státnicuju na den přesně (!) 10 let po L. operaci slepého střeva. Akorát to není úterý, nýbrž pondělí. Asi se nedá říct nic jiného, než že si ze mě osud dělá opět srandu. Dokonce hlásí i stejné vedro jako v tom roce 2003 (den "poté", 13. srpen 2003, je třetí nejteplejší den v historii českého měření). Tu nemocnici, která je dnes domovem důchodců, umím dodnes popsat do detailů, které bych nikdy neřekla, že si za 10 let budu pamatovat. Barvy, tvary, velikosti, nápisy, vůně, zvuky.


Nemocnice Ostrava-Jih
Foto je z roku 2005, je pořízeno v červnu, kdy jsem psala na Solokapra článek o uzavření nemocnice jako poslední poctu tomuto pamětihodnému místu.

- že právě díky silným zážitkům z té nemocnice jsem před maturitní místností neměla strach (necelé dva roky staré zážitky byly prostě silnější) a divila jsem se spolužačkám, které před vytažením první otázky brečely. Já se už tehdy v životě bála mnohem víc. To, co jsem měla já, byl spíše respekt před velkou zkouškou, ale strach asi ne.

- že za bobříka odvahy verze ultimate považuju jiné věci než předstoupit před vyučujícího a začít něco drmolit.

- že jsem za šest týdnů napsala nějakých 90 stránek diplomky a dostala od vedoucí B (1-), třebaže se při odevzdávání tvářila, že budu ráda, když mi dá E (3). Od oponentky mám C (2) a zdá se, že bych to mohla obhájit. Vypadá to, že jsem už jednou nemožné dokázala, tak proč by to nemohlo jít znovu? Obkecat tři okruhy během 45 minut navíc zní mnohem reálněji než napsat diplomku (téma, zadání, sběr dat, analýza, interpretace) za 6 týdnů.

- že moji spolužáci se začali učit prvního srpna a já prvního července (ale že někteří z nich jsou v oboru nebo absolvovali na stejném ústavu bakaláře, zatímco já nemám ani jedno z toho), tak není možná!

- že příští úterý, ať se stane cokoliv, budu mít aspoň na nějakou dobu volno a příští středu jedu na tábor

- že to prostě moc prožívám

Žádné komentáře: